fredag 21 augusti 2009

Babysim och trädgårdsdrömmar

Blev visst inte så flitig här ändå... Jaja det får bli lite sporadiska inlägg =)
I veckan har jag varit på information för babysim som drar igång nästa vecka. Ska bli så roligt att se vad Stella tycker om det! Hon gillar ju i alla fall att bada i badkaret så jag hoppas hon gillar den lite större bassängen oxå!
Igår kväll gjorde jag klart ett land i trädgården som vi har hållt på med sedan i våras tror jag. Vi har tagit bort stora buskar som inte alls föll oss i smaken och de hade väldigt mycket rötter. Tungt och fruktansvärt tråkigt jobb att göra! Nu är det hyfsat klart i alla fall även om det är lite tomt. Har planterat fyra små buxbomar och lagt en markduk och fyllt på med bark för att få det så lättskött som möjligt. Verkar vara ett genomgående tema i våran trädgård nu =) Vi har lagt igen alla land runt huset och lagt singel i stället =) Prydligt och lättskött! Vi ska lägga kantsten oxå men det blir kanske nästa år i stället. Nu önskar jag mig ett par vinbärsbuskar, ett äppelträd och ett plommonträd. Sen är jag ganska nöjd med vår trädgård faktiskt =)
Ikväll kommer ett par kompisar hit och ska käka lite. Ska bli trevligt!

See ya!

Inga kommentarer: